Αναμένεται ακόμα μεγαλύτερο ‘’ανακάτεμα της τράπουλας’’ σε σχέση με τις λευκές συσκευές, ενδυνάμωση του Β2B και επενδύσεις σε logistics.
Εν μέσω ενεργειακής κρίσης και μπροστά σε ένα χειμώνα που θα δοκιμαστούν τα οικονομικά των καταναλωτών, οι μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης οικιακών συσκευών και ειδών τεχνολογίας, ανασυντάσσονται και θέτουν προτεραιότητες για το υπόλοιπο της χρονιάς. Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται ακόμα μεγαλύτερο ‘’ανακάτεμα της τράπουλας’’ σε σχέση με τις λευκές συσκευές, ενδυνάμωση του Β2B και επενδύσεις σε logistics.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, τόσο μέσω των e-shop τους, όσο και από τα φυσικά σημεία πώλησης, τα οποία ανακαινίζονται και μετατρέπονται κατά κύριο λόγο σε σημεία εμπειρίας και γνωριμίας με τις εξελίξεις στα ηλεκτρικά.
Κωτσόβολος: Το Last mile και το πώς μπορεί να λειτουργήσει
Για την ανάγκη ομαλού συνδυασμού των σημείων πώλησης με το Last mile, που είναι η επιταγή της εποχής έκανε λόγο σε πρόσφατο συνέδριο ο Γιάννης Βασιλάκος, CEO της Dixons South East Europe.
Ο ίδιος δίνει ιδιαίτερη σημασία και στα customer journeys, τα οποία βοηθούν στο να έρχεται ο κόσμος σε περισσότερη επαφή με ό,τι νέο υπάρχει στην αγορά και να καταλήγει στην απόφασή του.
Το γεγονός ότι η πανδημική κρίση σε συνάρτηση με τα απανωτά lockdowns επιτάχυναν την διαδικασία μετάβασης των καταναλωτών από τα φυσικά προς τα ψηφιακά καταστήματα, αναδεικνύοντας καινούρια μοντέλα συμπεριφοράς και προτάσσοντας την αναγκαιότητα από μέρους των λιανεμπορικών επιχειρήσεων να αναλάβουν και έναν εκπαιδευτικό ρόλο προς διευκόλυνση των ίδιων των πελατών τους, υπογράμμισε ο ίδιος.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, η τεχνολογία συνέβαλε καταλυτικά στην επιτυχία του όλου εγχειρήματος, ενώ την ίδια στιγμή βοήθησε στην ανάπτυξη ενιαίων καταναλωτικών journeys, μέσω των οποίων πέραν των ταξιδιών ενοποιούνται και τα κανάλια, επιτρέποντας στον καταναλωτή να έρχεται σε επαφή με τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις με διάφανο τρόπο.
«Δίχως άλλο, η τεχνολογία βοηθά τις επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν και εξυπηρετήσουν τον καταναλωτή, με ασφάλεια, παρέχοντάς του μια προσωποποιημένη εμπειρία. Θεωρώ δε, πως αποτελεί τον απαιτούμενο enabler μέσω του οποίου διασφαλίζεται η συνέχιση της ανάπτυξης των customer journeys», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκος.
Εξάλλου, σύμφωνα με όσα ανέφερε, προσεχώς οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα κληθούν να δώσουν πειστική απάντηση στο κατά πόσο θα ενορχηστρώσουν τα customer journeys και τα σημεία πώλησης με το last mile, που έχει πολλαπλές αναγνώσεις και μορφές πέραν της παράδοσης, όπως είναι λ.χ. η εγκατάσταση, η συντήρηση, η ανακύκλωση, η επισκευή κ.ο.κ., έχοντας ως ζητούμενα την εξυπηρέτηση του πελάτη, τη δυνατότητα από μέρους του της διαμόρφωσης των ταξιδιών του, καθώς επίσης και την μέγιστη αξιοποίηση της τεχνολογίας για την διασφάλιση της βιωσιμότητας.
Παράλληλα, ακόμα πιο έντονα αναμένεται να επικεντρωθεί στην αγορά B2B η Κωτσόβολος μέσα στο 2022, στοχεύοντας, πέρα από το κλασικό καταναλωτικό κοινό και στις επιχειρήσεις και το πως μπορεί να διευκολύνει την καθημερινότητά τους, καθώς και να αυξήσει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητές τους.
Αυτό το ονομάζει χαρακτηριστικά ‘’Business Empowerment» και είναι ένα κομμάτι της εταιρείας, που σύμφωνα με πηγές, κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος το τελευταίο χρονικό διάστημα, ενώ οι πρόσφατες κινήσεις της εταιρείας, με τις ευλογίες και του μητρικού ομίλου, «δουλεύουν» προς αυτή την κατεύθυνση.
Είναι χαρακτηριστικό ότι έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα το κομμάτι που έχει να κάνει με την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και την ηλεκτρονική σήμανση: Μέσω της υπηρεσίας «my signage», μια εταιρεία μπορεί να μετατρέψει οποιαδήποτε οθόνη σε οθόνη ψηφιακής σήμανσης, με γρήγορη ανανέωση περιεχομένου, ενώ μπορούν και οι προσφορές να τροποποιούνται σε πραγματικό χρόνο.
Σε ό,τι αφορά την ηλεκτρονική σήμανση, αλλά και το αυτόματο σύστημα αγορών, η Κωτσόβολος προσφέρει στις επιχειρήσεις την ευκαιρία της μείωσης του χρόνου αναμονής των πελατών, βελτίωση της ακρίβειας των παραγγελιών, αλλά και δυνατότητα αύξησης των πωλήσεων. Εξάλλου, ανάμεσα, στις λύσεις που προωθεί σημαντικά τον τελευταίο καιρό είναι και All in In λύση πληροφορικής, με την εξειδικευμένη χρήση επαγγελματικού Software.
Σύμφωνα με πληροφορίες του BusinessNews.gr, αυτός είναι ένας τομέας που θα ενδυναμωθεί ακόμα περισσότερο το 2023.
Eνδεικτικό της σημασίας που δίνεται στην ενδυνάμωση των επιχειρήσεων είναι και το δίκτυο που έχει δημιουργηθεί, προκειμένου να αποτελέσει αρωγό στις υπηρεσίες, με 16 Κ2Β spots, 100 και πάνω εταιρικούς συνεργάτες και 300 + εξειδικευμένους τεχνικούς.
Πλαίσιο: Αναβάθμιση του next day delivery
Με επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ σε παραδόσεις last mile και logistics και δύο νέα καταστήματα εντός του τρέχοντος έτους η εταιρεία Πλαίσιο επιθυμεί να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη διαχείριση των εμπορευμάτων ανεξάρτητα αν αιχμή του δόρατος παραμένουν τα φυσικά σημεία πώλησης, τα οποία αναμένεται να αναμορφώσει σε μεγαλύτερο βαθμό ψηφιακά μέσα στους επόμενους μήνες. Την ίδια στιγμή, σε θετικό έδαφος λειτουργεί η νέα υπηρεσία live παρακολούθησης της πορείας της παραγγελίας από τους πελάτες, προς αναβάθμιση του next day delivery.
Πρόκειται, εξάλλου, για ένα στοιχείο που η εταιρεία αναμένεται να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο, δεδομένου και του μεγαλύτερου ανταγωνισμού σε αυτό το κομμάτι από εταιρείες που δραστηριοποιούνται τον τελευταίο καιρό στο χώρο των ηλεκτρικών συσκευών και της τεχνολογίας μέσω marketplaces.
Παράλληλα, από την Πλαίσιο διερευνούν σε μεγάλο βαθμό αυτό το χρονικό διάστημα το πώς μπορεί να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο το B2B κανάλι της, το οποίο έχει αποδειχθεί χρυσοφόρα δραστηριότητα, παραπάνω από τις αρχικές προσδοκίες.
Ήδη, στο πελατολόγιό της, μέσω του site της plaisiopro.gr έχει πάνω από 360.000 επιχειρήσεις, με αυξητική τάση, μεγάλο μέρος των πωλήσεων από τις οποίες γίνονται από το διαδίκτυο.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της εταιρείας, Κώστα Γεράρδο και όσα δήλωσε σε πρόσφατη εκδήλωση «πρόκειται για ένα θεμελιώδες κοινό», όπως διόλου ευκαταφρόνητο κοινό συνιστά και αυτό της αγοράς της φιλοξενίας και της εστίασης για την εταιρεία, το οποίο προσεγγίζει πλέον ακόμα πιο δυναμικά, με στοχευμένες ενημερώσεις, αλλά και με παρουσία σε μεγάλες εκθέσεις.
Public: Οι ηλεκτρικές συσκευές και η ενίσχυση του next day delivery
Λίγους μήνες μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας με την Klarna για πληρωμές σε αργότερο χρόνο, η Public, με φόντο και την αγορά των σχολικών ειδών, η οποία αφορά σε μεγάλο βαθμό την εταιρεία στις έχει θέσει τις προτεραιότητές για το υπόλοιπο του 2022.
Σύμφωνα με τον VP Brand, Customer & Omnichannel at Public Group Νίκο Βαρδαδούκα, στην παρούσα φάση προτεραιότητα για την εταιρεία εξακολουθεί να είναι «η ένταξη της πλήρους γκάμας οικιακών συσκευών στο προϊοντικό μείγμα των Public. Αυτό απαιτεί από εμάς αφοσίωση και υλοποιείται βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, οπότε εστιάζουμε αρκετά εκεί. Φυσικά, δεδομένου ότι είμαστε ένας omnichannel παίκτης, εξετάζουμε συνεχώς λύσεις που αναβαθμίζουν και τον τρόπο που εξυπηρετούμε τους πελάτες μας online. Ήδη οι πελάτες του Public.gr θα έχουν διαπιστώσει τους τελευταίους μήνες κάποιες αλλαγές στον σχεδιασμό του site που το καθιστούν πιο εύχρηστο και πιο εύκολο στην πλοήγηση, ενώ με τη βοήθεια της ομάδας του Public Next, του πρωτοποριακού tech hub που δημιουργήσαμε, αναπτύσσουμε και εφαρμόζουμε λύσεις που αναβαθμίζουν το online user experience».
Επίσης, πρόσφατα από την εταιρεία ανακοινώθηκε και θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο τους επόμενους μήνες η νέα υπηρεσία Next Day Delivery που φέρνει στους πελάτες της μέσα σε μια εργάσιμη μέρα μια τεράστια γκάμα από 100.000 άμεσα διαθέσιμα προϊόντα τεχνολογίας, ψυχαγωγίας, οικιακών συσκευών, γραφείου και παιχνιδιών, στο χώρο της επιλογής τους σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, για όλες τις παραγγελίες που πραγματοποιούν καθημερινά έως 17.00.
Το γεγονός, εξάλλου, της ένταξης στο σύστημα πληρωμών της εταιρείας, του BNPL (Βuy now, pay later) μέσω της Κlarna, αναμένεται να δώσει ένα μεγαλύτερο ''φιλί ζωής'' στις αγορές του φθινοπώρου.
Πηγή: www.businessnews.gr