Η διατήρηση και η αύξηση της ζήτησης, το κόστος χρηματοδότησης και το ενεργειακό κόστος, το εργατικό δυναμικό, αλλά και το ρυθμιστικό περιβάλλον είναι μερικοί από τους βασικούς παράγοντες που θα καθορίσουν μακροπρόθεσμα την πορεία του κλάδου μίσθωσης αυτοκινήτων, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ.
Παράλληλα κρίσιμο ρόλο θα διαδραματίσουν οι εξελίξεις λόγω του εμπορικού «πόλεμου» επηρεάζοντας, μεταξύ άλλων, τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Οι επιχειρήσεις του κλάδου υποχρεώνονται να εναρμονιστούν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία αναφορικά με τους στόλους. Με βάση τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο, από 1/1/2024 το ¼ των νέων εταιρικών οχημάτων ιδιωτικής χρήσης ανά εταιρεία και οικονομικό έτος πρέπει να είναι αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών (κάτω από 50 grCO2/km).
Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να προσαρμοστούν, ωστόσο καταγράφεται έλλειψη των κατάλληλων υποδομών(πυκνότητα φορτιστών και ταχύτητα φόρτισης) που θα υποστηρίξουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση (με την Ελλάδα να βρίσκεται στη χαμηλότερη θέση στην Ευρώπη σε πυκνότητα φορτιστών). Η διαθεσιμότητα καινούργιων οχημάτων (και ανταλλακτικών) λόγω προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες, η γρήγορη μεταβολή των τιμών των νέων και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων(υπολειμματική αξία του στόλου) αποτελούν επίσης παράγοντες αβεβαιότητας. Παράλληλα καταγράφονται ελλείψεις εργατικού δυναμικού και δεξιοτήτων (ικανότητες, γλώσσες, επικοινωνία)σε πολλές επιχειρήσεις.
Όπως τονίζουν οι αναλυτές, ο κλάδος μισθώσεων οχημάτων αποτελεί έναν σημαντικό κρίκο σε μια μεγάλη αλυσίδα αξίας που ενσωματώνει τις πωλήσεις οχημάτων, τον ασφαλιστικό κλάδο, τα συνεργεία και τα καταστήματα πώλησης ανταλλακτικών αυτοκινήτων, τα πρατήρια βενζίνης, αλλά και τον τουριστικό τομέα. Τα μεγέθη των κλάδων που επηρεάζονται από τον κλάδο μισθώσεων είναι περίπου 57 χιλιάδες επιχειρήσεις συνολικά, με κύκλος εργασιών 22,1 δισ. ευρώ και 255 χιλιάδες εργαζόμενους, ενώ ιδιαίτερη επίδραση καταγράφεται στον κλάδο πώλησης και επισκευής οχημάτων μέσω των εταιρικών πωλήσεων οι οποίες αποτελούν πλέον το 58% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών.
Πηγή: www.naftemporiki.gr