Ενδείξεις συμπίεσης του όγκου της κατανάλωσης των νοικοκυριών, κυρίως για τα λιγότερο «απαραίτητα» προϊόντα, απορρέουν από τα στοιχεία για την πορεία του τζίρου λιανικής κατά το 2024, η οποία ήταν ανοδική.
Το ποσοστό αύξησης διαμορφώθηκε στο 2,4%, δηλαδή κάτω από τον μέσο πληθωρισμό της προηγούμενης χρονιάς και παρά την αποκάλυψη «κρυμμένου» τζίρου λόγω της αύξησης των ηλεκτρονικών πληρωμών κατά 6,6 δισ. ευρώ μέσα σε μόλις ένα έτος. Αν όμως εξαιρεθούν από το δείγμα τα έσοδα των τροφίμων και των καυσίμων, τότε το ποσοστό αύξησης πέφτει ακόμη χαμηλότερα στο 1,8%.
Η μέση κατά κεφαλήν κατανάλωση -συμπεριλαμβανομένης φυσικά και αυτής των εκατομμυρίων τουριστών- διαμορφώθηκε στα 6.882 ευρώ, αυξημένη κατά 2,6% συγκριτικά με το 2023, ενώ για τα μη άμεσης ανάγκης προϊόντα περιορίστηκε στα 2.497 ευρώ, αυξημένη κατά 2%, δηλαδή βραδύτερα από τον γενικό ρυθμό μεταβολής των τιμών.
Βασικό «εύρημα» των ετήσιων στοιχείων του λιανικού εμπορίου για την περσινή χρονιά και η αύξηση του βαθμού συγκέντρωσης από τις μεγάλες επιχειρήσεις. Ο τζίρος των μικρομεσαίων κατέγραψε αρνητικό πρόσημο μέσα στις γιορτές.